SPM sudah abis!

Share
..
You funny girl! by Syakirah.

Huh!..
Alhamdulillah, abis gak Exam..
Happy aku bila kluar dari kelas 4s2 slepas paper 3 kimia..
Merdeka!.. Betul x Taufiq? Haha.

Hmm. Spanjang Spm "berlangsung" aku, Amin dengan Hanif "berkampung" di asrama SMKTAR.
Best juga duduk asrama, ade "banyak" kemudahan.. haha.. tapi yang tak best, selalu "lapar", kalau dekat rumah senang nak cari "makan".. masuk dapur dah ade makanan. tapi dekat sini. huh!

Sengsara gle, lagi2 hari sabtu dengan ahad. MANE ade MAKANAN?! Haha..
Terpaksa kluar "jejalan" cari makan.

Pergi belakang ade kedai "MAMI", sedap gak la..
Tapi seblum tu, igat nak singgah restoran "Semenanjung"..
Tapi Hanif cakap, kedai tu "cekik darah"..
huh? memang betul pun, haha. dah le buat rstoran dekat kawasan "terpencil"..
Susah nak dapat pelanggan..

Sorry Indah, tapi memang hakikat kedai ayah ko cekik darah. Haha..
tersembur air nak membayornye..
tapi makanan dekat situ, boleh la, sedap gak.

Dekat asrama cuma ade 5-6 orang termasuk aku..
Pelajar sains ade 3 orang.
Bila exam sains je, tinggal aku, hanif, dengan amen..
huh! "seram" oo..
Budak2 sastera semua balik sebab esoknya tak ade exam.
Happy r dorang. =P

Not So Spooky Ghosts in Berlin by buddy_scalera.

Dah la ade macam2 "bunyi" dekat situ..
lepas tu dengar lak cerita "antu" Anep..
Dia cerita dulu mase form 2-3, ade bunyi mengilai dari tandas paling atas asrama.
satu Asrama dok "selubong" dengan selimut.
Abang2 form 5 pun takut gak?!..
sampai mlompat msuk dorm!..
Haha..

Hari pertama aku dengan amen dekat situ, memang "jakun"..
aku jalan2 satu asrama, dari dorm ke dorm..
bukannye ade budak2 pun.. sebab dorang dah cuti!.
then, aku "selongkar" almari dekat situ..
selongkar? jahat sangat tu..
aku bukan curi le.. ak cuma tengok2 je..

banyak lak surat cinta dkt asrama..
aku cme "tlong" bace je. Haha.
Kecik2 dah macam nie.. Haish.

Hari terakhir aku dekat star..
Sementara aku tunggu ayah aku sampai..
aku pergi "jejalan" satu sekolah..
mungkin ini kali terakhir aku jalan-jalan dekat sekolah nie.
dari satu tempat ke tempat,
dari blok ke blok..

macam2 "peristiwa" dan kenangan aku imbas blek..
badminton court depan office sekolah..
aku mase form3 awal pagi, selalu maen badminton Setiap hari!..
Maen dengan Abang azri, si Albert tu..
Best! time tu mmg gle2 sket.

Then, kawasan tandas dekat padang, dulu mase form 3,
aku, Haziq, Nabil 2, Taufiq, Afif selalu maen penutup botol time rehat..
sampai berpeluh-peluh masuk kelas! Haha.

Surau SMKTAR.
Dah banyak perubahan aku tengok..
pagar pun dah tukar dengan dinding simen
dinding pagar di cat berwarna-warni..

Mungkin pasal peristiwa hari tu kowt, pihak sekolah upgrade surau..
Kejadian tu memang agak "ngeri".. takut aku nak cerita..
haha.

Takde la, hari tu time ade sofbal hari rabu.
Cikgu Rohana, mak afif. Tetiba datang padang jumpa kitaorg.
aku ingat afif dah nak balik dah.. tup-tup.
Cikgu bleh cite lak Ustazah Norliza pengsan?!

Terkejut kitaorg!..
pasal ape? anjing masuk surau daa..
ini mesti kes-kes budak perempuan yang tak tutup blek pintu paga surau!..
elok2 je, kitaorg nak maen sofbal.. terpakse dibatalkan..
aduih!..

Kena tolong bersihkan satu surau!..
tapi best jugak la.. maen dengan air tanah!..
lol, nasib baek ade 3-4 orang budak petang tolong..
termasuk la adik si Sarah form 4 tu,..
thk bayk2!..

ISH! kalau dapat anjing, kitaorang sanggup kejar dia 1 sekolah
daripada basuh surau.. Haha..
Saket pinggang dowh.
Nanti aku upload gambar2 "kejadian" di Flickr [Klik]

Hm.. Sedih ble aku ingat blek kenangan dulu2 di star..
slepas nie, aku dah xbleh datang sekolah pakai uniform sekolah dah!..
xdela nak kene marah dengan dgn En.Rasul hari rabu lagi. ahaha..

Malas le nak celoteh memanjang2 nie..
bye2..

"Selamat tinggal SMK Tengku Ampuan Rahimah"..
Lima tahun duk sini, akhir terpakse pergi jua..
hehe =P

Salam.

7 479 KoMen:Tambah Komen↴

shaFF said...

slm, huhu panjangnye. bestt ohh da habes spm. hehe

Nurul Umira said...

wah..seronok la ek dah abis SPM..tempat duduk disusun ikut kelas ke ikut nama?

duduk asrama ke?kenapa duduk asrama?

Nurul 'U' said...

wah,bestnya dah abis SPM.. :P

kenapa kena duduk asrama?

"rajinnya" tolong bacakan&tengokkan almari org..hahahah

oh,sy pun ada dengar pasal surau tuh.Ustazah bagitahu kitaorg.dia kata nasib baik ada org dah bersihkan bolehlah awak sembahyang.

nnt uploadlah gambar banyak2..

Nabel said...

wlasam shaff,..
mesti la best abis spm..
cuti pngjang..
hehe.

tpi, rindula nk skolah blek..
hehe.

Nabel said...

Oh Umira, disusun ikut kod angka giliran, satu kelas limit 25 calon.
asrama?, kenapa duduk asrama? hehe.
sebabnya, duduk rumah byk "gangguan"..

pasal tu sy amik kptusan duduk asrama, bleh fokus dkt spm.
"tlong bcekan?" ahaha.

biasela kte ni jakun sket.. ahaha.

Nabel said...

Itula, slepas solat tutp le pagar,..
nasehat dkt kwan2 umira,
jenoh kteorg nk bersih "satu" Surau..

upload?
InsyaAllah, nti saya uploads..
Thk.

:::wagonbiru::: said...

budak spm dah merdeka..seronok!!seronok!!!

Followers

Notes Updates

Notes Updates [31/12/2011]

# Pesanan dari Admin

Assalamualaikum dan salam sejahtera, Terima kasih kepada sesiapa yang mengunjungi dan menyokong 100% laman blog ini selama ia beroperasi. Tapi dukacita dimaklumkan bahawa admin tidak lagi dapat mengupdate blog ini atas masalah2 tertentu. Walaupun begitu laman blog ini tidak akan di delete, dan masih dapat digunakan oleh semua pengguna.

Senarai project blog oleh admin.
1. http://animaxwidget.blogspot.com
2. http://nnseyo.blogspot.com
3. http://muzikbel.blogspot.com

Laman blog peribadi.
http://nabilharith.blogspot.com - p/s : Sudah berhenti. Mungkin akan ada laman blog peribadi baru.

Laman Facebook - http://www.facebook.com/nabelnajib

TQVM for visiting my web blog. :)

| Other BlogSpot |

Do Visit and Follow, TQVM.

# www.muzikbel.blogspot.com
# www.nnseyo.blogspot.com
# www.saaranghaeyo.blogspot.com
# www.animaxwidget.blogspot.com

Update : Blog diatas tidak akan diupdate untuk sementara, kerana admin sibuk dengan pelajaran dan bulan ramadhan al-mubarak. TQ

Muzikbel Widget


About Me

My photo
Salam n Hi!, Nama saya Nabil Harith, umur 19 tahun (2011), bangga menjadi rakyat malaysia, a proud muslim dan kerjaya sebagai student di Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin dan mengambil kursus Diploma Teknologi Komputer. Menjadikan blog sebagai wadah perkongsian dan diari 'hidup' diri ini.

Popular Posts

<< Buka Kotak ShoutBeL >>