Selamat Menyambut Bulan Ramadhan

Share
..

Salam and Hi!
Sudah 1 bulan lebih saya tak update blog, mungkin kerana terlalu busy dengan pembelajaran dan pelbagai aktiviti. Seperti pertandingan robot soccer yang berlangsung di polimas pada 9 julai sehingga 13 julai. Kemudian sibuk dengan proses kemasukan ke semester 3 dan juga penyediaan latihan industry yang akan saya ambil semester depan.
Alhamdulillah, seperti mana yang kita tahu bulan ramadhan menjelma lagi, ia merupakan bulan pengampunan dan bulan yang penuh nikmat dan keberkatan. Jadi disini saya mengambil peluang untuk mengucapkan selamat menyambut bulan ramadhan al-mubarak dan semoga diantara kita mengambil peluang untuk bersama-sama mengandakan amal ibadat di bulan ini kerana banyak fadhilat-fadhilat serta kelebihan pada bulan ini.
Saya pun bukan sesiapa pun, hanya seorang insan yang juga banyak melakukan kesilapan-kesilapan, tapi setiap jalan kita yang tersalah langkah @ kesilapan boleh kita perbetulkan dan meminta keampunan Allah SWT. Masih lagi ada sinar dan peluang untuk kita bertaubat, jika kita merasakan kesukaran untuk berubah, kita perlu CUBA, at least kita cuba.
Kita mencuba untuk berubah bukan untuk sesiapa, bukan untuk orang lain, tapi at least untuk diri dan ibu bapa kita. Saya juga mengalami masalah seperti ini, tapi setiap hari saya cuba untuk berubah dan berubah, walaupun sedikit tapi lama-lama kita akan merasai perubahan.
Sebelum ini saya lupa untuk bersyukur, sebelum saya terlalu asyik dengan kehidupan dunia. Bila sampai satu ketika, saya tersedar, saya menyesal, kita hidup bukan untuk dunia saja. Alhamdullillah, atas dasar mencuba, saya dapat berubah, berubah untuk menjadi lebih baik, berkat daripada dorongan ibu dan bapa, ustaz dan pensyarah.
Kita hidup bukan untuk dunia ja, kita kena ingat yang mati itu akan dating pada kita bila-bila masa sahaja, kita akan dimasukkan di dalam kubur satu hari nanti, ini adalah hakikat. Tapi ramai antara kita cuba menafikan. Kenapa? Kerana iman kita sentiasa bertambah dan berkurang.

“Apabila telah dating pertolongan Allah dan kemenangan, dan engkau melihat manusia berbondong-bondong masuk agama Allah, maka bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu dan mohonlah ampunan dari-Nya. Sungguh dia Maha Penerima taubat.” Ayat 1-3. An-Nasr


0 479 KoMen:Tambah Komen↴

Followers

Notes Updates

Notes Updates [31/12/2011]

# Pesanan dari Admin

Assalamualaikum dan salam sejahtera, Terima kasih kepada sesiapa yang mengunjungi dan menyokong 100% laman blog ini selama ia beroperasi. Tapi dukacita dimaklumkan bahawa admin tidak lagi dapat mengupdate blog ini atas masalah2 tertentu. Walaupun begitu laman blog ini tidak akan di delete, dan masih dapat digunakan oleh semua pengguna.

Senarai project blog oleh admin.
1. http://animaxwidget.blogspot.com
2. http://nnseyo.blogspot.com
3. http://muzikbel.blogspot.com

Laman blog peribadi.
http://nabilharith.blogspot.com - p/s : Sudah berhenti. Mungkin akan ada laman blog peribadi baru.

Laman Facebook - http://www.facebook.com/nabelnajib

TQVM for visiting my web blog. :)

| Other BlogSpot |

Do Visit and Follow, TQVM.

# www.muzikbel.blogspot.com
# www.nnseyo.blogspot.com
# www.saaranghaeyo.blogspot.com
# www.animaxwidget.blogspot.com

Update : Blog diatas tidak akan diupdate untuk sementara, kerana admin sibuk dengan pelajaran dan bulan ramadhan al-mubarak. TQ

Muzikbel Widget


About Me

My photo
Salam n Hi!, Nama saya Nabil Harith, umur 19 tahun (2011), bangga menjadi rakyat malaysia, a proud muslim dan kerjaya sebagai student di Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin dan mengambil kursus Diploma Teknologi Komputer. Menjadikan blog sebagai wadah perkongsian dan diari 'hidup' diri ini.

Popular Posts

<< Buka Kotak ShoutBeL >>